8 KANALDA BİR HAFTADA 43 YERLİ DİZİ VAR
Medya
Takip Merkezi (MTM), 25-31 Ocak haftasında, prime-time diliminde
izleyiciler ile buluşan yerli dizileri mercek altına aldı.
Araştırma
sonucuna göre, prime-time kuşağının vazgeçilmez yapımları arasında ilk
sırada yer alan yerli diziler, reklamverenden de büyük ilgi gördü.
Yalnızca PT kuşağını kapsayan ölçüm sonuçlarına göre; bir haftalık
süreçte, 8 genel içerikli kanalda toplam 43 farklı yerli dizi
izleyicilerin ilgisine sunuldu.
EN ÇOK REKLAM KURTLAR VADİSİ
PUSU'YA
MTM'nin araştırma raporuna göre, yayınlandığı gün Türk
televizyon seyircilerinin en çok tercih ettiği yapım olan Kurtlar Vadisi
Pusu, markaların da, tüketicilerine ulaşmak için en çok tercih ettiği
yerli diziydi. Tekrarı yayınlanmayan popüler dizi, yeni bölümüne (özet
bölümüyle beraber) toplam 175 reklam spotu aldı. Star TV'de
izleyicileriyle buluşan dizide yayınlanan reklamların süresi ise 59
dakikayı buldu. Dizide yer alan bir sahnenin ardından İsrail
ile yaşanan diplomatik kriz, diziye ilgiyi daha da artırdı. Kurtlar
Vadisi Pusu'nun 25-31 Ock haftasında yayınlanan bölümüne en çok reklamı
ise Vodafone, Ülker ve Casper Computer verdi.
Yılın ilk ayının
son haftasında, reklamverenin en çok ilgi gösterdiği ikinci dizi, Kanal D
ekranlarında izleyicileriyle buluşan Akasya Durağı oldu. Yayınlandığı
gün reyting sıralamasında üçüncü olan Akasya Durağı tek bölüme aldığı
123 reklam spotuyla, en çok reklam alan yerli diziler sıralamasında üst
sıralara yerleşti. Diziye en çok reklam veren markalar ise Vodafone ve
Calgon oldu.
Aynı araştırma sonuçlarına göre; yerli dizilerine
en çok reklam alan kanal ATV oldu. ATV'yi sırasıyla STV, Star TV ve
Kanal D takip etti.
EN ÇOK REKLAM ALAN YERLİ DİZİLER
1Kurtlar
Vadisi Pusu (Star)1751175
2Akasya Durağı (Kanal D)1231123
3Samanyolu
(ATV)2382119
4Makber (Star TV)1131113
5Arka Sıradakiler
(FOX)1081108
6Hanımın Çiftliği (Kanal D)1071107
7Unutulmaz
(ATV)1061106
8Adanalı (ATV)1041104
9Kurtlar Vadisi (Kanal
7)2052102,5
10Melekler Korusun (Show TV)1021102
Kaynak: MTM Medya
Takip Merkezi